MOTTO
Niciodată nu luati ceea ce spun drept literă de evanghelie, a spus Maestrul. Sunt om, ceea ce înseamnă că fac greşeli. Experimentati voi insiva şi atunci veti cunoaste adevarul spuselor mele!
miercuri, 9 iulie 2008
Dhyana
Dharana-Dhyana-Samadhi sunt trei stari succesive ale procesului meditativ. Ele sunt "cuprinse" de Patanjali intr-un singur termen: samyama.
Dhyana este trairea starii de unitate dintre subiectul care mediteaza - obiectul meditatiei sale - cunoasterea acestuia.
Aceasta stare de fuziune apare la nivelul constiintei celui care mediteaza si reprezinta sa traiesti in simultaneitate (paradoxal pentru mintea noastra) atat ca tine, cat si ca obiectul meditatiei tale. Fiind (sau devenind) obiectul meditatiei, ajungi astfel sa cunosti nemijlocit aproape totul despre el.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
4 comentarii:
Am vazut ca pe exmisa ai scris ca esti de parere ca tehnica de Phowa de la curs ar fi autentica si eficace.
Cred ca ai vazut si tu mai demult controversele de pe forumuri si de pe blogul lui kapalika referitoare la varianta de la curs a tehnicii de Phowa. Nu o sa mai intru in detalii dar poate te mai uiti un pic pe ce s-a mai scris in trecut despre respectiva tehnica:
http://www.exmisa.ro/viewtopic.php?f=3&t=288
http://www.exmisa.ro/viewtopic.php?p=14052#p14052
http://ityalam.blogspot.com/2008/06/transferul-contiinei-ntr-un-tratat.html
http://ityalam.blogspot.com/2008/05/mam-sau-mantr.html
Pe blogul lui kapalika sunt interesante si comentariile aferente unuia dintre post-urile respective.
Nu e chiar potrivit sa postez comentariul asta aici, dar cum nu ai postat inca ceva chiar despre Phowa nu stiu unde sa il pun in alta parte. Poate te-ar interesa sa scrii un post cu comentarii la criticile de la linkurile indicate privind adaptarea tehnicii de Phowa la curs.
Discutia despre phowa este mai larga. Pentru mine, estential in phowa sunt mantrele...iar laya yoga cu prima mantra de la phowa mi-a trezit niste amintiri demult uitate. De aceea am spus ca "functioneaza".
Am citit si eu acele forumuri, dar nu sunt atat de cultivat ca sa pot purta o discutie despre diferitele texte referitoare la phowa...si nici nu am inca experienta in transferul constiintei, ca sa pot sa vorbesc din practica.
Asa cum am spus, am numai o anumita experienta in laya cu acea mantra.
Daca tot lucrezi deja cu mantra respectiva si avand invedere lucrurile in care stiu ca tu crezi(desi eu ma indoiesc de mai multe dintre ele, dar las deocamdata la o parte indoielile mele si credintele mele proprii), eu ti-as sugera sa lucrezi dupa laya cu mantra respectiva si cu niste tehnici pe care tu le stii ca avand efect de vitalizare. Si asta pentru ca am tot dat in mod frecvent in diferite carti de avertismente ale unor yoghini cunoscuti indieni si tibetani privind un efect secundar nedorit al Phowa, cel de scurtare al duratei vietii. Poate laya cu bija lui Muladhara ar putea fi eficienta in scopul asta din punctul tau de vedere, ce zici?
Ai dreptate. Laya cu acea mantra poate produce o sublimare accentuata si poate duce treptat la devitalizare. Asa ca sugestia ta este foarte buna.
Trimiteți un comentariu